Thursday, June 26, 2008

Elizabeth (華chinese) - 叶良俊Jimmy Yip



This is ze lyrics of ze music i juz put in my blog desu... Took quite some time [hours] to finalize ze lyrics with Suern and the forever handy dictionary! Enjoy! This is a nice song k... And fyi, its from 1995 de album 追心。


在九十年代二十世纪末
没人相信神话和传说
失去灵魂的躯体
已严峻没有梦想的是我
Elizabeth!

酒精和音乐酝酿着欢乐
霓虹很浓醇在灵妙颜色
我离开拥挤人群
宁愿一个人清醒
因为唯有你能令我而醉
我决定侵袭这千年的沉默

Elizabeth!
* 整片依稀飘荡着你的香吻
你虽然秒秒放纵
只留下淡淡线索
我知道这分明不是梦
Elizabeth!
嘴边依稀烙印着你的双唇
你虽什么也不说
这也是一种承诺
我知道这分明不是梦
Elizabeth

在流行冲着都市的角落
我不想随便就流和隋波
重复着你的暗示
在心中呼唤你的名字
Elizabeth!

在玻璃橱窗之间穿梭
找最后一墨动人的颜色
我如果失去了你
这世界不再美丽
因为唯有你动人的微笑
才能瓦解人们千年的冷漠
Elizabeth!

Where are you?
Elizabeth!
Where are you?

1 comment:

Alan Heah said...

Dear red_dumpling,

I know it's been 6 years and a month (and a day), but thanks still for posting the lyrics.

I recently went rave again over this song of Jimmy's, and am glad to have found a transcription here.

Might I suggest too, for the 1st verse 2nd time round, that it reads:
逐流和随波 instead of 就流和隋波?
Such that:
在流行冲着都市的角落
我不想随便_逐流和随波_
重复着你的暗示
在心中呼唤你的名字

His lyrics are really cheem, and a challenging delight to sing, aren't they?

Thank you again for sharing.